Sakız Adası-Yunanistan

Ege Birlik firmasından kişi başı 16 euro (gidiş-dönüş) ödeyip biletlerimizi aldık. Cumartesi sabahı 08.30 gibi Çeşme limana geldik, feribot 09.30 da kalkıyor, pasaport kontrolü falan zaman geçiyor bu arada. 45 dakika sonra sakız limandayız (feribot gayet ferah ve rahat, çayımızı içip arkadaş havaalanı stresi yaşamadan bi ülkeden başka ülkeye gitmek ne kadar rahat geyiği yapıyoruz, feribotta türkçe sakız adası tanıtan ufak bir haritalar da bulabilirsiniz) Pasaport kontrolü çok sürmüyor (ab vatandaşları tarafından da alıyorlar). Kontrolden çıkınca araba kiralamak istermisiniz diye soran ilk kişiyle günlüğü 35 Euro'dan bir Toyota yaris kiralıyoruz. 4 kişi az bagaj ile rahat rahat sığıyoruz arabaya. İstikamet adanın güneybatındaki Mesta köyü, trafik levhaları başarılı, navigasyon cihazımız falan olmadan arabadaki harita ve levhalara baka baka elimizle koymuş gibi mestaya varıyoruz. Ama oteli bulamıyoruz, oteli sorduğumuz çocuk bize otelin sokağı gösteriyor ama oraya araba girmiyor (hafif dar, toyota yaris sokaklarda 2 ayna duvara teğet geçiyor) yolu takip edip kaybolduktan sonra inip bir teyzeye soruyoruz, teyze türkmüsünüz diyor evet deyince kendi cep telefonundan oteli arayıp resepsiyondaki kızı bizim yanımıza çağırıyor, şaşırtıcı bir hareket. Mesta kasabası ilginç bir kasaba, kale gibi inşa edilmiş, biz medieval castle suites de kalıyoruz, yeni bir butik otel (http://www.mcsuites.gr, www.medievalcastlesuites.com ) kasabanın sokaklarında restore edilmiş gayet lüks ve rahat odaları var, (yani herkes ayrı bir sokakta kalıyor, otel binası yok resepsiyon var, resepsiyondaki marry çok sempatik ve yardımsever bir insan) kesinlikle tavsiye ederim (butik oteliz diyen bazı türk otel işletmecilerinin de butik otel görmesi için gezmeleri gerekiyor, birkaç örnek vereyim, odada televizyonun ses sistemi var, şömine var, oda camlarında sineklik var, odanın içi sanat galerisi gibi orijinal tablolar var, çok şı spot aydınlatma var, odanın kendi internetli bilgisayarı var, masaj sistemli duş var, odanın avlusu var, mutfağı da ayrı bir oda, oda fiyatı da ağustos'ta çeşme-bodrum daki otellerin yarı fiyatı bile değil, booking.com sitesinden bakabilirsiniz). Tabii öğlen sıcağında denizden biraz uzak kasabada kalmıyoruz önce Mayra Beach'e gidiyoruz (adanın güneyindeyiz) burası siyah çakıl taşları olan ilginç bir yer ama şezlong-şemsiye yok, havada sıcak, bu arada acıkıyoruz hemen yan koyda Neptune Restaurant'ta güzel bir öğlen yemeği yiyoruz oradan Komi Beach'e geçiyoruz (araba ile mayra-komi arası 7-8 dakika, otel-komi beach arası 15 dakika). Komi Beach güzel bir sahil tavsiye ederiz, bir barın önündeki şezlonglara oturuyoruz, bekliyoruz biri gelir para ister diye ama isteyen yok, birşeyler içiyoruz onun parasını veriyoruz sadece, burası kumsal, deniz gayet temiz, gerçekten güzel bir yer, etrafta çok fazla yabancı yok sanırım daha çok Yunanlıların geldiği bir yer. Nescafe frappeler 3 euro, büyük su 1 euro, bizi Türkiye'de bu sahil ve sahildeki yeme içme konusunda gereğinden fazla kazıklıyorlar diye düşünmeden edemiyor insan (otoparkta bedava desem). Dönüşte köy meydanında oturup bir akşam içkisi içiyoruz, küçük ama sempatik bir meydan. Buradaki kilisede meşhur anladığım kadarı ile pek ilgimizi çekmedi desem daha doğru olacak. Akşam yemeği için Mesta Port'a gidiyoruz (araba ile 7-8 dk) sahilde 2-3 balıkçı var, en sondakine oturuyoruz (en kalabalık olduğu için). Yemekte 4 kişi balık-uzo-mezeler (kalamar-ahtapot gibi deniz mahsülleri)-meyve toplam 66 Euro ödedik (Alaçatı levrek kilosu 130 TL diyen restaurant aklıma geliyor nedense, sanırım ya bizimkiler ya yunanlılar fiyatlandırmada birşeyi yanlış yapıyor)
Ertesi gün otelde kahvaltımızı yapıp (yani köyün içinde başka bir restore edilmiş evde-kahvaltı tatminkardı) yine sahile iniyoruz, pazar olduğu için daha kalabalık ama yine yer buluyoruz, yine ne yer içersek onu ödüyoruz. Bu arada adaya adını veren sakız ağaçları her yerde var, nasıl anlarım diyorsanız altına kireç dökülmüş kısa ağaçlar sakız ağacı,durup inceledik ben tatmadım ama benim dışımda herkes ağacından sakız da çiğnedi :)) Dönüş yolunda Karfas'ta öğlen yemeği yedik, daha sonra Sakız merkezte kısa bir tur atıp dönüş feribotuna bindik. Yine geliriz biz buraya kesin