Kıbrıs

Eylül'ün son haftası bitirilmesi gereken izinleri değerlendirmek için daha önce hiç görmediğimiz ama hava kesin güzel olur düşüncesi ile Kıbrıs'a gitmeye karar verdik. Eylül sonu olmasına rağmen haftasonları çok pahalı geldiği için bizde Pazartesi'den Cuma'ya Kıbrıs tatilini değerlendirdik. Pazartesi akşamı Atlasjet'in saat 17:00 uçağı ile direk İzmir-Kıbrıs uçağı ile bir saat civarı bir uçuşla Kıbrıs'a vardık. (Kimliklerimizle gittik, pasaport almadık, böyle gidince yurtdışı çıkış harcı da ödenmiyor, sadece size verilen bir kağıt var, giriş çıkış damgaları bu kağıda basılıyor, bunu kaybetmemek gerekiyor). Otelimizi ETS'den ayarlamıştık, havaalanı-otel transferlerini de onlardan aldık, inişte bizi karşıladılar, yaklaşık yarım saat süren bir araba yolculuğu ile Girne'ye vardık (söylemeye gerek var mı bilmiyorum ama Kıbrıs'ta trafik İngiliz tarzı, sağdan akıyor, bize ters). Otelimiz "Savoy"otel (http://www.savoyhotel.com.tr/turkce-local.html) güzel bir otel, Girne merkezde, odaları güzel, yemekler başarılı, biz yarım pansiyon kaldık, akşam yemeklerinde içeceklerin paralı olması dışında bir eleştirim olmayacak. ETS tur rehberi de otele girişte bizi karşıladı, hergün telefon edip bir sorunumuz olup olmadığını sordu (herhangi bir tur almamıza rağmen) son gün dönüş transferimizi de sorunsuz bir şekilde hallettiler. Otel deniz kenarında değil ama sizi servisle "Escape Beach" adlı bir yere götürüyorlar, minibüs ile15 dk sürüyor (http://www.escapebeachclub.com/) güzel bir yer, tesis güzel, deniz çok güzel, denize kurulmuş hamaklar pek güzel, Eylül sonu bile gayet sıcaktı, deniz düzdü ve deniz suyu sıcaklığı gayet yüksekti. (Buranın bulunduğu koy "yavuz çıkarma plajı"), buraya otel müşterileri para vermiyor, dışarıdan gelenlerede 15 TL, fiyatları da makul, çok net Çeşme'den daha ucuz olduklarını söyleyebilirim. Okullar açıldığı için pek Türk turist yoktu, daha çok ingiliz,rus,arap turistler vardı. Kıbrıs'ta girne dışında bir yere gitmedik, aslında Karpaz tarafını merak ediyorduk ama git 2 saat gel 2 saat civarı yol tutar dediler, bu da çok cazip gelmedi nedense, sahilde dinlenmeyi tercih ettik. Girne'de Girne Kalesini gezdik, giriş adam başı 3,5 TL, en az 1-1,5 saat ayırmak gerekiyor. Bu kalede zindanlar, st.george kilisesi, kırnı binaları, akdeniz mezar kazısı, venedik kulesi, luzinyan kulesi, batık gemi müzesi var, ortada pek görevli yok. Girne de çok büyük bir yer değil, sanırım ada kumarhane üzerine yoğunlaşmış, bizde meraktan girdik, sabah 10'da biz plaja giderken kumara giden insanlar var, vardır bir bildikleri ama bana garip geldi (akşam gidenler garip gelmedi de sabah 10 ne bileyim çok anlam veremedim). Adada içkiler çok ucuz. Maalesef bu gezide daha fazla yazabileceğim notum ve anım yok. Kişisel fikrim buraya yazın gelmek çok mantıklı değil, eylül sonu bile gayet sıcak, bu mevsimde deniz kenarı güzel bir tatil için ideal, belki başka bir gelişimizde karpaz yada magusa tarafında kalırız, kumar seviyorsanız ada size hep güzel zaten :)
Kıbrıs gezisi planlayanlar aşağıdaki web sitesini de ziyaret edebilirler
www.simplynorthcyprus.com

Bu arada son gece yemeğimizi dışarıda yedik, bize Niazi'ye gidin demişlerdi, gittik, 1949'da kurulmuş güzel bir restaurant, önünde geçip gidebilirsiniz ama inanın rezervasyonsuz yer bulan sondan ikinci masaydık (saat 7 gibi hemde), yemekleri ve mezeleri gayet başarılı, yolunuz düşerse tavsiye ederim (http://www.niazis.com/), fiyatları çok ucuz değil ama yediğiniz yemeğe göre pahalıdır da diyemeyeceğim