Akyaka / Gökova-Muğla

Cumartesi sabahı 3 saatlik rahat bir yolculuk sonrası Sakar geçidinde hep önünden geçip gittiğimiz "Akyaka" tabelasından sağa içeri girdik, 5 dk sonra denize bir sokak mesafedeki pansiyonumuza varmıştık. Erdem Otel'de sade ve şık bir odada konakladık. Yeri denize 50 mt. Akyaka plajında şezlonglar (şemsiye dahil) 2 kişi 6 TL. Deniz uzunca bir süre çok sığ (dizkapağınız altında) özellikle çocuklu aileler için tercih sebebi olabilir, manzara da çok güzel önünüzde gökovanın yeşillikleri, arkanızda bir dağ ve ağaçlar, etrafta disiplinli bir yapılaşma, yüksek bina yok, olanlarda belli bir tarz yapılmış, görüntü kirliliği ve üst üste beton yok (en azından biz görmedik), sahilin hemen arkasında çeşitli kafelerde yeme-içme servisi var, plaja servis yapanlarda var. Günü plajda geçirdikten sonra akşam Azmak deresinde tekne turu yaptık, dere kuvvetli bir şekilde akıyor, inanılmaz temiz ve berrak, tamamında dibini görebiliyorsunuz

, dere dibindeki bitkiler, balıklar, etraftaki semirmiş ördekler yol boyu size eşlik ediyor, tekne turu da adam başı 3 TL, yaklaşık yarım saat sürüyor. Tekne turu sonrası dere boyunda en sonda yer alan, daha önce gelmiş arkadaşlarımızın tavsiyesi ile "Cennet" adlı balıkçıkya gittik. Derenin üstüne kurulmuş sevimli bir mekan, levrekleri gayet lezzetliydi, mezelerde güzeldi, sadece yoğurtlu semizotunu semizotunun üstüne biraz yoğurt koyup getirmeleri alıştığımız lezzeti bulamamamıza sebep oldu, servis tatminkardı, fiyatlarıda makuldü, tavsiye edilir :)

İkinci gün de ağustos sonu serinliğinin hissedildiği güzel bir gündü, tamamını plajda geçirdik, dikkat çeken bir konu çok fazla arının gelip sahilde kendini yere bırakması ve çıplak ayakla yürüyen birçok kişinin ayağına batarak minik bir tatil anısı bırakmaları oldu. Dönüşte Muğla’dan Denizli yoluna sapıp yaklaşık 6-7 dakika yol alınarak ulaşılabilen Süpüroğlu adlı restauranta gittik, köyün içinden geçilerek ulaşılıyor, çınarlar altında, yemyeşil çok güzel bir yer, tandır yedik, lokum gibiydi çiğnemeden yutulabilecek kıvamda, koruk ekşili patlıcan salatası da gayet lezizdi, burası da tavsiye edilir :)