LHW-Leading Hotels of the World

Hürriyet yazarı Melis Alphan'ın 10-11-12 Şubat 2011 tarihlerinde yayınlanan yazılarından derlenmiştir

LHW (Leading Hotels of the World) dünyanın en iyi 450 bağımsız otelinin bağlı olduğu, zincir otelleri kabul etmeyen, kendisine üye otelleri sürekli denetleyen, aynı zamanda onların satış,pazarlama, rezervasyon sistemlerini yürüten bir kuruluştur.

Bir otelin üye olabilmesi için belirlenmiş 800 kalite ve servis standardından en az %85 ini karşılaması gerekir, geçen yıl başvuran otel sayısı 1000, kabul edilen 30. Son 2 yılda 100 otelin de kalitesi düştüğü için üyelikten çıkarmışlar. Türkiye'den Çırağan ve Swissotel İstanbul üye sadece.

Kendi müfettişleri denetim yapıyor ve şunlara dikkat ediyorlar
-Havaalanından otele giderken yarın şuraya gidelim derse ertesi gün bahsettiği yerin haritası, gidilecek restoranlar listesinin arabada olmasını bekliyor
-Havaalanından araba ile otele giderken özel telefon görüşmesinde açım ama yemeye vaktim yok derse, şöförün oteli araması ve müşteri odasına girdiğinde yemeğinin hazır olmasını bekliyorlar
-Restoranda garsonun kahve fincanını saat 4 yönünde masaya koymasını bekliyor
-Çamaşırhaneye vermeden önce kırıp verdiği gömlek düğmesinin yerine yenisi dikilmiş mi, temizlenenler ahşap askı ile mi gelmiş
-07.00 de uyandırın diye resepsiyonu aradığında 07.15 te tekrar aramamızı istermisiniz, kahve istermisiniz diye sorup 07.15 te ikinci aramanın hemen arkasından oda kapısı çalınıp kahve servis edilmeli
-Iphone, blackberry, Ipad fişleri masanın önünde olsun ki müşteri eğilip yerlerde priz aramasın
-SPA bölümüne gidildiğinde masaj koltuğuna yattığında parke mi görüyor yoksa vazoda bir çiçek yada mum mu