Kalimera Samos - Yunanistan

4 gunluk kisa bir tatilimiz vardi, Samos adasinida esten dosttan duyuyorduk hep, neden olmasin dedik. Samos'a gidis gelis feribot bileti 55 euro/kisi, rakam biraz yuksek ama 20 eurosunu liman aliyormus.

Cumartesi sabahi 8 gibi acentadan biletimizi aldik, feribot 9'da kalkiyor

Yaklasik 1,5 saatlik bir yolculuk sonrasi adaya vardik, pasaport kontrolunden gecip araba kiralama firmasina gittik, daha onceden ayirttigimiz arabayi 4 gunlugune 140euro vererek kiraladik

Kalacagimiz otel limandan yaklasik 15 dk mesafede olan "kokkari" koyunde, otel guzel, booking.com' dan ayirtmistik, kucuk odalari kalmamis bize daha buyuk bir oda verdiler, otelin adi " kalidon", otelden cikip sokagin karsisina gecince sahildesiniz.(http://www.kalidon.gr/) Bu oteli seçerseniz dikkat edin 2 tane var, biri tepede, panoramik manzaralı, bizim kaldığımız kokkarinin içinde.

Denize girmek icin bu civarda guzel plajlar var, kokkariden de denize girebilirsiniz ama biz biraz gezelim dedik, araba ile kokkariye 5 dk mesafede olan "lemonakia" ve "tsamadou" beach var, ikisindede berrak, masmavi bir deniz var, iki koy yanyana, biz tsamadou' yu sectik, burada iki ayri tesis var, birinde daha yuksek muzik, parti havasinda (tsamadou) biri daha sakin "krista" , biz sakin olani sectik, 2 sezlong-semsiye 2 kisi toplam 6€, yanlis okumadiniz, otoparkta bedava, ayni cesme fiyatlari!!!!!

Kendimizi direk denize attik, yarim saatten fazla kaldik, daha sonra uyuduk, yemek yedik ( izgara kalamar, izgara karides, salata, 2 bira, su toplam 34 €) tekrar denize girdik, saat 19.30 gibi plajda 2-3aile kalana kadar denizin keyfini cikardik. Buradan cikinca araba ile karlovasiye kadar gittik , dar, agaclik, yesil, bence keyifli bir yol, yaklasik 15-20 dk suruyor. Karlovaside arabadan inmedik, bi dolastik geri donduk, yukarida kilise varmis, belki oralari daha güzel olabilir ama zamaniniz kisitli ise burayi görmeseniz de bence büyük kayıp değil. Otelde üstumuzu degistirip yemek icin birkac degisik yere baktiktan sonra "meltemi" adli yerde karar kildik (http://www.restaurant-meltemi.gr/). Denize 2 metre mesafede en on masalardan birinde yer bulduk sans eseri. Kilic sis, meze tabagi,ahtapot, salata, ouzo, kavun 50€ hesap verdik, yediklerimizin hepside gayet lezzetliydi.

Samos 2.gun

Sabah otelde guzel bir kahvalti ettik, araba ile samos merkeze ve onun yan koyundaki plaja gittik (maalesef adını hatırlayamıyorum) ama cok begenmedik ve adanin Türkiye'ye bakan kismina gitmeye karar verdik. Araba ile 15 dk gittikten sonra once "mykali" plajina vardik. Burasi tasli bir plaj, yan yana tesisler var, daha sonra turkiyeye en yakin nokta olan ve kumsal bir plaji olan "psili amos"plajina gittik. Bu sahilde de sezlong-semsiye 2 kisi toplam 6€. Deniz pek guzel, bir sure sig bir kumsal, daha sonrada berrak bir deniz var. Oglen yemegini koyun sonunda kucuk bir restaurantta yedik, ahtapot-sardalya-salata-bira 25€ verdik, pek lezzetliydi. Gunu burada bitirdik, aksamustu kokkari sahilinde birseyler ictik, samosun "vin doux" adi verilen tatli bir sarabi var (http://www.samoswine.gr/uk/6.html), soguk yada buzlu icilebiliyor, tatli icki seviyorsaniz deneyebilirsiniz. Otele donerken (kokari merkez ile otel arasi sahilden yuruyerek 10 dk) otelin hizasinda denize girdik. Aksam aksam hem serinledik, hem kendimize geldik. Aksam yemegini yine kokaride "basilico" adli italyan restaurantinda yedik, gunduz yunanistanda yunan yemegi yerim diyordum ama buranin ortami cok guzeldi, gelmeden once de bir arkadasimiz burayi tavsiye etmisti. Burada guzel bir samos beyaz sarabi da ictik, tatlimizi da restaurant ikram etti

Samos 3.gun

Bugun istikamet kokariye araba ile 3 dk mesafedeki "lemonaki" koyu. Burada 2 tesis var, biz andreanin yerine gittik, ucret standart 6€, deniz cok guzeldi, yemeklerde oyle, burada yedigimiz yemekler gercekten degisik ve lezzetliydi, fiyatlarida bence uygundu, yemek sonrasi burasida bize karpuz ikram etti, bir ikramdir suruyor, plajdaki cocuk daha once istanbulda calismis, restaurant sahibi de tek tuk turkce konusuyor. 6 gibi buradan cikip 2 dag koyune gittik. Once vourliotes koyune gittik, bize soylenene gore burayi urladan gelenler kurmus, yolu cok dar ve cok virajli, bana sorarsaniz araba kullanmak icin cok eglenceli, kokariden sonra lemonaki ve tsambou'yu gectikten sonra sol taraftaki levhalardan daga cikiyorsunuz. Koye varinca arabayi parkettik, kolombiyali bir bayan bize koy merkezi tarif etti, merkez cok kucuk (3 kahvehane, 1 taverna) soguk birseyler ictik, bir sonraki koye, "manolates'e" dogru yola ciktik. Manolates yolu daha da dar, daha da virajli, ormanin icinden gidiyorsunuz, koyun girisinde arabayi parkettik, bu koyde daha cok hareket var, ufak dukkanlar, seramik atolyeleri, kucuk restaurantlar, koyu dolastik, samos gezinizde vaktiniz varsa usenmeyin burayi gorun derim, donuste yasli bi teyze evinin onunden gecerken esime lavanta hediye etti, bence yunanca beni hatirlayin dedi. Koyleri gezdikten sonra otele donduk, aksam yemegi icin pisagor'a gittik. Pisagor bildiginiz pisagor, kendisi samoslu. Pisagor biraz daha turistik, burasi ayni zamanda teknelerin yanastigi marina, kokariden sonra burasi cok turistik gelince kokariye geri donduk, sahilde cafe del mar diye biryerde birseyler ictik

Samos 4.gun

Bugun yine lemonakideyiz, artik son gunumuz, bol bol denize girdik, sabah sahile indik restaurant sahibi bizi gunaydin diyerek karsiladi, aksamusutu samosa indik, arabayi iade ettik, kusadasindan yelkenler ile ralliye cikip yunan adalarini gezecek arkadaslarimiza rastladik tesadufen, onlarla biraz muhabbet edip 17:00 feribotu ile kusadasina dogru yola ciktik

Genel olarak samos adasini, sahillerini, yemeklerini sevdik

Ada genelinde turklere bir sempati var, turkuz dedigimizde herkes bizimle 2-3 kelime turkce konustu

Guzel beyaz saraplari var, vin doux diye tatli saraplari guzel